Розбираємо двигун мотоблоку перед ремонтом
Вітаємо! У минулій статті (в якій ішлося про роторну косарку нашого виробництва) ми обіцяли показати розбирання двигуна важкого мотоблока.
Подібні двигуни застосовуються на важких мотоблоках та мототракторах. Це одноциліндровий дизельний двигун із водяним охолодженням. Конструкція двигуна максимально проста.
Двигун був встановлений на мототракторі, виготовленому за допомогою кіт-набору нашого виробництва. Це велика тема, інформацію про подібні мототрактори можна знайти на нашому каналі.
У двигуні зникла компресія, тому ми вирішили зробити його капітальний ремонт.
Приступимо до роботи.
Порада! Перед розбиранням злийте пальне, мастило та охолоджувальну рідину.
Починаємо з демонтажу стартера. Ми вважаємо, що немає сенсу називати номери ключів, адже китайські виробники все одно не дотримуються стандартів.
Після того, як болтові кріплення відкручені, слід від'єднати дроти.
Зафіксуйте схему підключення на папері, а найкраще – зробіть фото.
Знімаємо передню кришку блока та плиту кріплення електростартера.
Відгинаємо лапки біля стопорних шайб.
Після цього відкручуємо кришку шатуна.
Вкладиші на вигляд майже як нові.
Після уточнень з'ясувалося, що на двигуні низку вузлів було замінено.
Відкручуємо повітряний фільтр.
Знімаємо кришку. Фільтр слід помити. Будемо займатися цим пізніше.
Шланг зворотки форсунки втратив свої властивості, ламається, тому його демонтуємо.
Відкручуємо трубку високого тиску.
Демонтуємо кришку клапанів.
Далі розбираємо клапанний механізм. Починаємо з того, що відкрутимо кріплення опори коромисел з валом коромисел та коромислами.
Відкручуємо головку циліндра.
Не повторюйте наші помилки: ми так поспішали почати, що не злили охолоджуючу рідину.
Не вдалося зняти голівку, тому що заважає масляна труба, її також треба відкрутити.
Вибиваємо поршень із колінвалом.
Зовнішній вигляд поршня говорить нам про те, що двигун, який експлуатувався на одній з філій нашого виробництва, дійсно піддавався ремонту.
Проводимо зовнішній огляд, перевіряємо наявність пошкодження перегородок.
Трохи пізніше зробимо перевірку гільзи спеціальним інструментом. Зараз оглянемо на наявність раковин, іржі та задирок.
Перевіряємо зазор на кільцях. Зазор між краями кілець 3-5 мм, а повинен бути значно меншим, тому кільця потребують заміни.
Проведемо перевірку стану клапанів. Тест дуже простий, використаємо для цього гас.
Але до цього ми повернемося згодом. Зараз проведемо дефектування гільзи циліндра, для цього використовуватимемо індикаторний нутромір.
Є коливання показань, що говорить про вироблення гільзи, необхідно її замінити.
Тепер подивимося на показання на новій гільзі. Як бачите, коливань немає. Тож гільзу замінимо.
Повернемося до голівки циліндра, гас на випускному клапані пішов, його сліди видно в каналі. Впускний клапан тримає добре, протікання немає.
Продовжимо розбирання. Відкручуємо ліву декоративну решітку.
Послаблюємо кріплення ролика-натягувача ременя генератора і знімаємо ремінь зі шківа генератора-вентилятора.
Знімаємо кришку механізму регулювання газу.
Від'єднуємо тягу від важеля регулювання обертів.
Демонтуємо проводку та панель приладів.
Знімаємо верхній кожух.
Відкручуємо праву декоративну решітку.
Відкручуємо кріпильні гайки паливного бака.
Перекриваємо кран подачі пального.
Викручуємо кріпильні болти паливного фільтра.
Послаблюємо затискач та знімаємо шланг.
Продовжуємо демонтаж паливного бака.
Після того, як всі кріплення відкручені, прибираємо весь вузол з блоку двигуна.
Відкручуємо кріплення шківа маховика. Далі знімаємо маховик.
Відгинаємо лапку стопорної шайби та відкручуємо гайку.
Знімаємо маховик за допомогою знімача.
Спеціалізований знімач значно полегшив би цю процедуру, але в нас його немає під рукою.
Відкручуємо ролик-натягувач ременя генератора.
Знімаємо вентилятор у зборі із генератором.
Від паливного насоса відкручуємо шланг, що йде на фільтр.
Відкручуємо паливний насос.
Відкручуємо радіатор. Забираємо прокладку.
Тепер відкручуємо регулятор газу.
Знімаємо бокову кришку двигуна.
Ми отримали доступ до приводу газорозподільного механізму та до шестерень балансуючого вала.
Відкручуємо масляну трубку, що йде до датчика тиску масла.
Знімаємо воронку забору масла.
Знімаємо масляний насос.
Відкручуємо регулятор обертів двигуна.
Тепер знімаємо велику шестерню колінвала.
Знімаємо кришку колінвала.
Обережно вибиваємо колінвал разом із кришкою.
Щоб завершити процес, потрібно відкрутити балансуючі вантажі.
При цьому використовуємо спеціальні отвори з різьбленням, у них закручуємо болти та випресовуємо кришку з посадкового місця.
Від'єднуємо від балансуючого вала шестерню.
Демонтаж також, як і попередньої, за допомогою двох болтів. Витягуємо шпонку та втулку.
Відкручуємо шестерні та кулачок розподільного валу. Для зняття кулачка використовуємо знімач.
Знімаємо розподільний вал.
Вибиваємо балансуючий вал.
Знімаємо з балансуючого вала підшипник і виймаємо вал із блока двигуна.
Дістаємо з блока штовхачі штанг клапанів.
Відкручуємо від блока регулювальні кронштейни.
Зриваємо болти кріплення піддону двигуна та відкручуємо їх.
Далі розбираємо колінвал.
Випресовуємо шпонку.
Відкручуємо кріплення підшипника колінвала.
Вибиваємо з кришки колінвал із підшипником.
Знімаємо паливну форсунку з головки блоку циліндра.
Оскільки ми будемо здійснювати притирання клапанів, розсухарюємо їх.
Витягуємо клапан. Заодно перевіряємо люфт стержнів клапанів у направляючих втулках.
Відкручуємо кран зливу охолоджуючої рідини.
Двигун розібраний!
Якщо все буде благополучно, пізніше ми розглянемо процес миття і збирання двигуна.
До зустрічі!