Механічні гальма для мототрактора
З метою спрощення та здешевлення конструкції мототрактора ми внесли зміни до його конструкції, замінили гідравлічні гальма на механічні.
Спочатку на тракторі використовувалися гідравлічні гальма, зібрані з автомобільних комплектуючих. Це досить складна в обслуговуванні та дорога система. Її застосування на автомобілі виправдане конструктивними особливостями машини, великою масою та видаленням виконавчих вузлів. Застосування такого складного механізму на легкому та компактному мототракторі не має сенсу.
Тому ми вирішили замість робочого циліндра встановити вузол його замінний: важіль з кулачком і дві втулки з штовхачами. Принцип дії наступний, при натисканні на педаль, потяг повертає важіль з кулачком на кут до 30 градусів, кулачок розводить штовхачі у втулках в протилежні сторони, штовхачі натискають на колодки і притискають їх до гальмівного барабана, здійснюється гальмування. Натяг тяги регулюється талрепом, це дає можливість виставити зазор між колодкою і барабаном і прибрати холостий хід педалі гальмівного механізму.
Нові механічні гальма перед запуском у виробництво пройшли випробування на нашому мототракторі у різних режимах:
При максимальному навантаженні під час перевезення вантажів причепом. Для випробування використовувався автомобільний причіп, вантаж – мокрий пісок вагою 350 кг.
У зимовий час трактор використовувався для прибирання та вивезення снігу.
Після періоду випробувань була проведена ревізія стану вузлів, яка показала, що вузли гальм зносостійкі, надійна конструкція і може використовуватися в серійному виробництві.
Більше інформації про механічні гальма для мототрактора, та процес випробувань, ви можете отримати подивившись відео.