Огляд мототрактора, виготовлення з допомогою кіт-набора
У своїх статтях і відео ми вже розповідали про комплект для переобладнання мотоблока в мототрактор або мінітрактор. Комплект містить весь набір вузлів, необхідних для цього. У статті ми хочемо подивитися на мототрактор під іншим кутом - не як на набір деталей, а як на закінчений виріб. Матеріал, розміщений нижче, можна назвати оглядом мототрактора, виготовленого за допомогою кіт-набору виробництва ПП Крючков.
Габаритні розміри мототрактора
- Довжина: 1700 мм
- Ширина: 970 мм
- Висота: 1200 мм
- Колія: 700 мм
Ширина колії мототрактора регулюється тільки на задній осі і становить 650-730 мм. Розмір колії можна збільшити за допомогою спеціальних проставок для коліс.
Дорожній просвіт мототрактора - 210 мм.
Загальні дані про компонування мототрактора
Мототрактор має рамну конструкцію. Довжина рами 1060 мм. Вона виготовлена з профільної труби прямокутного перетину. На передній частині встановлений двигун і передня рухлива балка з колесами. Потужність двигуна залежить від базової моделі мотоблока і становить 8, 10 або 12 к. с. Як передніх коліс можуть бути використані колеса з кріпильними отворами розміром 4 х 98 або 4 х 100.
Можна застосовувати стандартні колеса від жигуля або колеса типу «докатка» з відповідним розміром кріплень. На задній частині рами розташована коробка перемикання передач. Обертання від двигуна до коробки передається через ремінну передачу.
Органи управління мототрактора, виготовленого за допомогою кіт-набору
Для повороту передніх коліс використовується рульовий механізм, що складається з рульових тяг і автомобільного рульового редуктора. Управління зчепленням здійснюється ножною педаллю, розташованої на лівій підніжці. На правій підніжці знаходиться педаль гальма.
Мототрактор може комплектуватися двома типами гальмівної системи:
- гідравлічної,
- механічної.
Гідравлічна гальмівна система зібрана на основі автомобільних комплектуючих, гідроциліндра і гальмівного барабана. Механічна укомплектована оригінальними вузлами нашого (ПП Крючков) виробництва. На центральній стійці розташувалися рукояті управління газом і колісними диференціалами. Диференціали допомагають зменшити радіус розвороту мототрактора, що збільшує його маневреність. З правого боку від сидіння оператора знаходяться рукоятки управління заднім і переднім підйомним механізмом, якщо трактор укомплектований цими системами.
Мототрактору «дісталася» від мотоблока КПП на вісім передач. Шість швидкостей вперед і дві назад.
Особливості агрегатування навісного обладнання
Незважаючи на те що мототрактор не проходить реєстрацію в дорожніх службах і не має права рухатися по дорогах загального користування, він є універсальним механізмом. Навісне обладнання можна приєднати як до передньої частини рами, так і до заднього причіпного вузла. При необхідності мототрактор застосовують для перевезення вантажів за допомогою причепа.
Задній підйомний механізм механічного типу. Він передбачає можливість кріплення активної фрези, а також різних причіпних пристроїв для підключення до мототрактору навісного обладнання.
Для підключення активного навісного обладнання у мототрактора є два вала відбору потужності. ВМО - це передній приводний шків, до нього можна підключати обладнання тільки з ремінним приводом. Задній ВВП - це вал із зірочкою, який виходить з КПП.
До цього ВВП можна підключати обладнання з ланцюговим приводом. Швидкість обертання ВВП рівна 2 600 об / хв. Для роботи деякого навісного обладнання (вібраційна картоплекопач, помпа обприскувача, дровокол) використовується вал, на якому знаходиться зчеплення. Для цього на корпус зчеплення монтується шків і вже на нього одягається приводний ремінь.
На рамі мототрактора знаходяться елементи кріплення для установки переднього підйомного механізму, який дозволяє використовувати роторну косарку і лопату-відвал. Крім цього, до передньої частини рами кріпляться подрібнювачі гілок і дровоколи.
Підводячи підсумок, хочемо ще раз звернути вашу увагу на те, що переробка мотоблока в мототрактор дозволяє розширити можливості техніки. У порівнянні з мотоблоком, мототрактор значно легше і зручніше в управлінні і з ним можна використовувати широкий ряд мотоблочного навісного обладнання.