Роторна косарка для мототрактора. Виробництво ПП Крючков
У цій статті ми розкажемо про новинку ‒ роторну косарку для мототрактора.
Косарка розроблена для використання з мототракторами типу «Скаут» та іншими моделями подібної техніки.
На даний момент вона пройшла всі попередні випробування і надійшла у продаж.
У процесі розробки конструкція, порівняно з передсерійним зразком, була значно спрощена, завдяки чому стала більш надійною.
Коротко розглянемо конструкцію. Косарка складається з:
- рами з механізмом привода на основі конічних шестерень;
- механізму підйому з вузлом натягу;
- ріжучих елементів ‒ роторів.
Основами роторів є дві дискові випуклі опори, завдяки їм косарка пливе по поверхності ґрунту. На краях роторів розміщені плоскі ножі, на кожному роторі по чотири.
Кріплення до рами трактора реалізовано за допомогою важільного механізму оригінальної конструкції. Важільна конструкція дозволяє вирішити декілька завдань. Основне ‒ реалізація плаваючого положення в процесі роботи.
Косарку без доробок можна використовувати на тракторах з різною висотою розташування рами, важільний механізм дозволяє регулювати висоту положення косарки.
Рекомендована швидкість руху ‒ від 5 км/год. Ширина захоплення ‒ 1200 мм. Косарка встановлена зі зміщенням вправо відносно осі трактора.
Привід від вільного струмка на маховику двигуна.
Підйом і опускання здійснюються за допомогою гідравлічної системи.
Розрахункова висота стерні – від 30 до 60 мм.
Ми пропонуємо для продажу два варіанти системи натягу і розраховуємо, що завдяки цьому буде можливість встановлювати косарку на різні моделі мототракторів без значних допрацювань.
Перша конструкція механізму натягу заснована на використанні проміжного шківа. У його комплект буде входити ремінь В1150.
Другий варіант передбачає застосування одного приводного ременя. У таку комплектацію ремінь входити не буде. Залежно від параметрів трактора необхідно підбирати довжину ременя за місцем.
Давайте більш детально розглянемо конструкцію важільного механізму і вузлів натягувача в процесі встановлення косарки на мототрактор.
Зверніть увагу! Косарка, причіпні вузли і комплект гідравліки будуть поставлятися як окремі позиції.
Важливо! На корпусі косарки розміщені дві пари кріпильних кронштейнів. Перша пара необхідна для осьової фіксації кронштейна на косарці. Відстань між вушками – 160 мм.
Друга пара кронштейнів дозволяє зафіксувати косарку в потрібному кутовому положенні. Відстань між вушками ‒ 200 мм. На вушках ‒ регулювальний паз.
Тепер приступимо до встановлення.
Починаємо з прокладки гідравлічних шлангів і підключення гідроциліндра. У нашому випадку використаний гідроциліндр з комплекту для підключення лопати-відвалу. Комплект гідравліки має артикул ЛПд5.
Далі встановлюємо важільний кронштейн на косарку. Як ми вже сказали, кронштейн має уніфіковану конструкцію для обох типів натягувачів. Кріпимо до передніх вушок, а потім до задніх.
Задні вушка можуть бути зафіксовані до рами важільного механізму в двох положеннях. Завдяки цьому можливе горизонтальне і похиле положення косарки. Похиле положення дозволяє зменшити висоту стерні.
Після затягування болтового з’єднання фіксуємо косилку на підйомному механізмі за допомогою регулювальних болтів М12.
Тепер кріпимо на косарку кронштейн з проміжним шківом. Він входить в комплектацію номер один. Встановлюємо пружину-натягувач. У даному випадку ми встановили тимчасову, далі будете підбирати довжину.
Переходимо до встановлення косарки на трактор.
Об’єднуємо важільний механізм і раму трактора таким чином, щоб струмки на проміжному шківі розташовувалися на одній осі зі струмками на приводному шківі двигуна.
Для зручності суміщення притягуємо механізм косарки до рами трактора за допомогою струбцин. Потім кріпимо його до рами болтовими з’єднаннями. За основу можна взяти отвори в рамі трактора або отвори на механізмі, на ваш вибір.
Одягаємо ремінь В1150. Нагадаємо, він буде входити в комплект.
Довжина ременя від двигуна до проміжного шківа може відрізнятися на різних моделях мототракторів, тому покупцеві потрібно підібрати його самостійно.
Кріпимо до підйомного механізма гідроциліндр переднього підйому.
Далі встановлюємо натяжний ролик. Кронштейн ролика кріпиться до рами. Після закінчення регулювання кронштейна фіксуємо болти.
Будьте обережні! Перед запуском косарки переконайтеся, що всі кріплення затягнуті і важільний механізм плавно працює.
Розглянемо другий варіант натягувачів.
Він передбачає використання одного приводного ременя.
При встановленні першого варіанта комплектації ми центрували проміжний шків з двигуном, тепер за базу беремо шків на косарці і виставляємо його співвісність зі шківом на двигуні.
Далі кріпимо кронштейн із системою натягувачів. Встановлюємо пружину.
При реальному монтажі потрібно закріпити косарку до рами трактора на болти. Але ми, щоб не свердлити в рамі чужого трактора декілька зайвих отворів, використовуємо струбцини.
Ремінь, який використовувався при зйомці відео, виявився занадто довгим. Тому переставляємо натягувач для компенсації довжини ременя. Змінюючи положення натяжних роликів, можна змінювати просторове положення ременя.