7 помилок під час вибору мотоблока
Здавалося б, що може бути простіше – не хочеш закопувати здоров'я в землю, але взимку все одно хочеш зберігати в льохах банки з хрусткими огірками й картоплю, розміром зі страусове яйце, – купи мотоблок. Обробляй більше землі якісно і легко. Але не тут-то було. У цій справі повно підводних каменів, щодо яких корисно знати новачкам.
Отже, сусід або кум порадив вам купити мотоблок. А ви почали задивлятися на моделі й марки європейських виробників, які, за словами продавців, якісніші, надійніші й довговічніші. Річ у тому, що сам по собі мотоблок – марна купа питань. Його потенціал і користь розкриваються повною мірою лише з використанням навішування. Ринок пропонує обмежений перелік навісних знарядь для західних мотоблоків та похідних від них. А вартість тих, які є, перевищує вартість вітчизняних аналогів, які не поступаються за якістю і функціональністю. До того ж, спосіб підключення дещо відрізняється від звичного «китайського», під який і розробляється велика частина пристроїв.
Нове – не означає краще. Ще одне правило. Побачивши на будь-якому з сайтів барвистий банер з принципово новим мотоблоком, що зовсім нещодавно надійшли у продаж, у якого нібито немає конкурентів, відрізняється зміненою конструкцією і доповненим сучасними модифікаціями та іншим, не поспішайте робити замовлення.
Будь-яку техніку, випущену на ринок, можна перший рік (сезон) вважати сирою. Усі конструктивні прорахунки розробників покажуть себе саме в процесі інтенсивної експлуатації на полях. Проявіть терпіння і дочекайтеся, поки техніка пройде перевірку часом, потім почитайте відгуки.
Мотоблочну техніку нерідко виробляють для однієї конкретної мети. Трапляється, що мотоблок, скажімо, виконує один раз в рік функції культиватора, а потім слухняно чекає на наступний сезон, нудьгуючи в гаражі. Або ж використовується декілька разів зі снігоприбирачем тільки взимку. У подібних випадках купувати важкий мотоблок дизельний немає сенсу. Така техніка повинна працювати весь сезон, і простій їй шкодить. Якщо ваше завдання полягає, наприклад, лише в неглибокому фрезеруванні ґрунту на клумбі, зверніть увагу на легкі бензинові мотоблоки: 6-7 кінських сил.
Мотоблоки, звичайно ж, придумані для того, щоб полегшити нам життя. Але деякі їхні власники щиро дивуються, що під час роботи, виявляється, теж потрібно докладати деяких зусиль. Так, чим важче і більше мотоблок, тим міцнішим в руках, спині та плечах потрібно бути, щоб працювати з ним. Враховуйте свої фізичні можливості, вказуючи пальцем в магазині вподобану модель. Якщо ви важите близько п'ятдесяти кілограмів, то вісімнадцятисильні моделі не для вас. Ви будете втомлюватися і зовсім скоро або позбудетеся мотоблока, або переробите його в трактор.
Відчуваєте необхідність у важкому мотоблоку, уже бачите, як будете його навантажувати круглий рік, навішувати на нього всілякі пристрої, чіпляти причіп і дроворуб? Одна невелика деталь (а точніше, її відсутність) може звести нанівець всю радість від покупки двоколісного коня. Покажіть будь-якому мотоблокеру ручку кривого стартера, і простежте за реакцією. Не економте на електростартері. Навіть якщо плануєте доукомплектувати мотоблок пізніше. Не думайте, беріть одразу. Так, витративши трохи більше грошей, ви заощадите свої сили, здоров'я і, повірте, купу нервів. Особливо взимку.
Менеджер у білій сорочці з бейджиком на грудях буде завзято вас запевняти, що новітня модель мотоблока, що тільки що надійшла у продаж, краще за інших тільки коштом того, що має колеса більшого або збільшеного діаметра. Задайте зустрічне каверзне питання. А, точніше, два. Перше – як наздоганяти на городі мотоблок, який на великих колесах буде рухатися значно швидше? І другий – як при збільшеному кліренсі буде поводитися навісне обладнання? Адже фреза точно не буде занурюватися на свою максимальну глибину обробки, а копач зможе копати картоплю лише в тому випадку, якщо він буде просто розкиданий по поверхні ґрунту.
Згадайте, яким запитанням зазвичай відповідають на вашу заяву про те, що ви зібралися купити мотоблок. Правильно. Який: на 8, 10, 12 сил? Підбирати собі агрегат за таким принципом не зовсім правильно. Користь від техніки буде тільки тоді, коли ви визначитеся з її цільовим призначенням, а потім вже і з вагою, конструкцією редуктора, типом охолодження, кількістю передач, комплектацією, а потім і з потужністю. Неправильним буде рішення купити 6,5-сильний мотоблок для перевезення вантажів причепом. Також, як і придбати вісімнадцятисильний монстр для прополювання міжрядь.