Конструкція мотоблоку
Двигун
Практично у всіх моделях мотоблоків використовуються чотиритактні бензинові (карбюраторні) або дизельні двигуни потужністю від 5 до 11 к.с. Як правило, в карбюраторних двигунах застосовується повітряна, а в дизельних - повітряна або рідинна система охолодження. Обсяг паливних баків у мотоблоків коливається від 2,5 до 7 літрів.
До переваг карбюраторних двигунів можна віднести їх меншу вагу і габарити, а також більш легкий запуск в порівнянні з дизельними двигунами. Крім того, під час роботи карбюраторні двигуни виробляють набагато менше шуму. Але у них є і істотний мінус - набагато більша витрата палива. Для порівняння, двигун мотоблока Zirka IZ-105A потужністю 6,5 к.с., що працює на бензині, витрачає паливо в обсязі 1,8 л / ч, в той же час значно потужніший (9 л.с.) дизельний двигун мотоблока Zirka IZ-135 має витрата палива 0,9 л / год, тобто в два рази менше! До того ж карбюраторні двигуни мають менший моторесурс, ніж дизельні, наслідком чого є менший термін їх служби.
Таким чином, незважаючи на те що бензинові двигуни коштують дешевше і простіше в експлуатації, з економічної точки зору вони менш вигідні, ніж двигуни дизельні. Більшість «професійних» мотоблоків, призначених для фермерів, обладнані саме дизельними двигунами.
Трансмісія
Трансмісія забезпечує передачу крутного моменту від двигуна до коліс і робочих інструментів.
Плавне приєднання працюючого двигуна до механізмів, які відповідають за рух мотоблока, здійснюється за допомогою зчеплення.
Для зміни швидкості і напряму руху мотоблока використовується коробка передач (як правило, механічна ступінчаста). Мотоблок може мати до шести передач переднього і до двох передач заднього ходу.
Для кращого маневрування і плавного повороту під час руху в конструкції мотоблоків передбачений диференціал, що дає можливість колесам обертатися з різною швидкістю. Замість диференціала може використовуватися спеціальний механізм, що дозволяє відключати одне з коліс під час руху.
Шестерний або ланцюговий редуктор передає крутний момент безпосередньо на силовий вал, до якого кріпляться колеса.
Вал відбору потужності, що відповідає за передачу крутного моменту до робочих органів мотоблока, за типом приводу може бути залежним або незалежним від зчеплення, а також синхронним включеній передачі.
Залежний вал відбору потужності починає обертатися при включенні муфти зчеплення, в той час як незалежний отримує обертовий момент безпосередньо від двигуна. Синхронний вал відбору потужності приводиться в рух від вторинного вала коробки передач, і швидкість його обертання пропорційна швидкості руху мотоблока. Деякі моделі мотоблоків забезпечені двома валами відбору потужності.
Ходова
Ходова частина мотоблока - це жорстка рама, до якої кріпляться основні вузли, і два колеса. У більшості моделей розташування коліс на півосях можна регулювати, тим самим змінюючи ширину колії. Для кращого зчеплення коліс з грунтом вага мотоблока може бути штучно збільшений, при цьому до дисків коліс кріпиться спеціальний баласт.
У деяких моделях мотоблоків рама відсутня, в цьому випадку каркасом служить корпус трансмісії. Причіпний пристрій, що дозволяє приєднувати до мотоблока робоче обладнання, кріпиться до каркасу.