Мототрактор "Козак Полтавський" | Огляд від виробника
Вітаємо, шановні читачі! Сьогодні хочемо розповісти про кіт-набір для переробки мотоблоку в мототрактор "Козак Полтавський".
Оскільки трактор зібраний на основі важкого мотоблока, говоритимемо не про технічні параметри мотоблока та його двигуна, а про особливості конструкції, які отримує мотоблок після переобладнання.
Але почнемо із відповіді на два важливі запитання.
Перше: чим відрізняється цей трактор від інших і що це взагалі за клас техніки?
Друге: для кого цей трактор; хто його покупець; кому він потрібен, якщо у продажу така різноманітність техніки?
Почнемо із розгляду особливостей цього класу. За своїми тяговими параметрами, мототрактор Козак знаходиться в класі 0,2. У цій же ніші перебуває і важкий мотоблок, з якого він виготовлений, та серійний мототрактор із гідравлікою. Варто сказати, що з огляду на ряд особливостей конструкції, цей трактор правильніше називати мотоблоком на чотирьох колесах.
Як і мотоблок, мототрактор “Козак” не призначений для руху дорогами загального користування. Тому в нього немає покажчиків поворотів та стопів. Причіпний вузол одноточковий, як у мотоблока, перехід на триточкову навісну систему не планується і недоцільний.
Оптимальна ширина колії – 700 мм. Редуктор знаходиться у природному положенні, приєднується до рами на рухоме з'єднання через опорні підшипники. Тому фреза працює у штатному режимі, як і більшість навісного обладнання.
Але ця конструкція має особливість: плаваюча коробка не забезпечує стабільну роботу з плугом. При навантаженні на зачеплення відбувається поворот осі, який супроводжується підйомом коліс та пробуксовуванням. Врахуйте це при роботі з плугом. А якщо ви працюватимете з плугом та причепом, зверніть увагу на кіт-набір із фіксованою коробкою.
Габаритні розміри виробу:
- довжина – 1800 мм;
- ширина при колії 700 мм – 1010 мм;
- висота по керму – 1255 мм;
- колія передніх коліс – 660 мм; задніх – 700 мм.
По факту колія передніх коліс знаходиться у проекції задніх.
Відстань між осями передніх та задніх коліс – 1160 мм. Кліренс, як у мотоблока, – 180 мм.
Покупцями такої конструкції, насамперед, є власники важких мотоблоків, яким із різних причин складно ним керувати.
Друга група покупців – це ті, кому потрібен малогабаритний трактор. Козак Полтавський може працювати у стиснених умовах, тому є можливість його перевезення на автомобільному причепі.
Третя група – покупці з обмеженим бюджетом. З одного боку, Козак вже на чотирьох колесах, а з іншого – використовує навісне обладнання для мотоблоку. Заради цікавості ви можете скласти список необхідного навісного для мотоблоку і мототрактора, а потім порівняти. Впевнені, результат із мототрактором порадує менше. Таким чином, ви отримаєте чотириколісний трактор та комплект навісного обладнання за доступною ціною.
Якщо говорити про деталі, то всі вузли трактора кріпляться до рами з профільної труби перерізом 60 на 30 мм. Товщина стінки – 3 мм. На передній частині рами знаходяться провушини для кріплення додаткових знарядь, подрібнювача та кукурудзолущилки.
При необхідності можливе встановлення переднього підйомного механізму, який дозволяє закріпити перехідник для роторної косарки та лопату-відвал. Врахуйте, що підйомний механізм не допускає встановлення мульчера через обмеження діапазону підйому та допустиму вагу. Рекомендуємо використовувати мульчер у виконанні під задній причіпний вузол.
Обертання від двигуна до редуктора передається, як і в мотоблока, за допомогою ремінної передачі. Від двигуна до проміжного шківа йдуть два ремені. Від шківа до редуктора – один. Через нестачу вільного місця встановлення другого ременя не реалізовано.
Важливою перевагою цієї версії, порівняно з першою, є зручне робоче місце. Це досягнуто завдяки застосуванню системи обхідних роликів. Полик рівний, посадка можлива як з правого, так і з лівого боку. Важіль перемикання передач розміщується звично – праворуч від сидіння. Зліва, під рукою, знаходиться двоступінчастий редуктор заднього підйомного механізму.
Підйомний механізм має три положення. Верхнє – для маневрів та пересування. Фіксоване – для транспортування причепа та плаваюче або робоче. При виконанні транспортних робіт редуктор фіксується за допомогою розпірного болта.
Сидіння пластикове, тверде. Рульове колесо металеве, просте та надійне. Покупець за бажанням може замінити ці вузли на більш досконалі, а ми хочемо нагадати про те, що це все той же мотоблок, тільки на чотирьох колесах. Як і мотоблок, ця техніка не призначена для промислової експлуатації, тому для середньостатистичного приватного господарства та нетривалої роботи ці вузли зручні та практичні.
Керування газом – ручне. Зліва – педаль зчеплення. Праворуч – гальма. Управління диференціалами знаходиться під сидінням, натискати на них зручно п'ятою. Гальмівна гідравлічна система використовує вузли від автомобіля ВАЗ. Рульовий редуктор – типу Жигулі або Москвич. Використовується б/в гальмівний барабан і кермовий редуктор, як і сайлентблоки на тягах підйомного механізму.
Акумуляторний ящик з приладовою панеллю та вимикачем маси ми зазвичай кріпимо зліва від двигуна. На наш погляд – це зручно.
Також зверніть увагу, що в комплекті кіт-набору немає передніх коліс. Передні ступиці сумісні з колесами типу Жигулі, розболтування 4*98. Це можуть бути докатки, жигулівські колеса або мотоблочні колеса 6 на 12 дюймів, ідентичні заднім колесам. Болти для кріплення коліс входять до комплекту.
Мототрактор "Козак Полтавський" займає провідне місце у каталозі обладнання підприємства “Крючков”. Після його появи у покупців з'явилася можливість вибору тієї конструкції, яка оптимально підходить для їхніх конкретних умов.