Мінітрактору ДТЗ 244 - 7 років. Підіб'ємо підсумки!
Мінітрактори користуються великою популярністю у малих господарствах. Тоді як інформації про подібну техніку не так вже й багато. Тому ми вирішили в цій статті поділитися досвідом експлуатації трактора ДТЗ 244.
Базова інформація про мінітрактор ДТЗ 244
Трактор був придбаний сім років тому – влітку 2013 року. На той момент його ціна становила 7000$. За сім років ціна в доларах не змінилася. Загалом за час експлуатації трактор пропрацював 350 мотогодин. На момент покупки стояв вибір: купити повнопривідний або задньопривідний трактор.
Наша порада: якщо вибираєте між повнопривідним і задньопривідним, не економте гроші! Крім поліпшеної прохідності, передній привід дозволяє знизити навантаження на двигун.
Зовнішній вигляд і ергономіка робочого місця
Трактор має непоганий вигляд, європейський. Робоче місце продумане. Попри свій непоказний вигляд, сидіння дуже зручні. Завдяки малому розміру доступ до всіх важелів управління хороший. При їзді заднім ходом зручно розвернутися на сидінні й дивитися на дорогу. Цікавий факт: китайці встановили на сидіння датчик ваги, так що, якщо ви не сіли за кермо на сидіння, трактор не заводиться. Непогано! Виробник потурбувався про безпеку.
Дуже зручно, що на крилі зроблений інструментальний ящик. Завжди є щось, що туди треба покласти.
Дзеркал заднього виду у нас немає, з заводу були, але комусь вони дуже були потрібні в господарстві, і він їх позичив. Вогнегасника з заводу не було, ми його самі встановили.
На підлогу постелили гумові килимки, без них було дуже незручно користуватися – слизько.
Трактор йшов з заводу з козирком. Працювати без кабіни не дуже комфортно. При роботі на сухому ґрунті дуже пильно, і через це обмежена видимість. Якщо вам необхідно багато працювати в запилених умовах і в зимовий період – кабіна потрібна.
Технічне обслуговування, стан мінітрактора
Міняємо масло і, природно, масляний фільтр один раз на рік, за час використання було сім замін. Заливаємо масло Aral 10W40 для дизельних двигунів. Масло німецьке, високої якості. Таке ж ми заливаємо в вантажні МАНи, що є в нашому парку техніки.
Об'єм масла – близько чотирьох літрів. Для довідки: п'ятилітрова каністра коштує трохи понад 700 грн.
Масляний фільтр має маркування WB178/JX0710A. За таким маркуванням просто знайти, ціна – близько 120 гривень.
Охолоджувальну рідину не змінювали.
Ширина колії по задніх колесах: мінімальна – 1150 мм, максимальна – 1450 мм. Збільшення колії досягається шляхом перестановки коліс, шляхом зміщення на диску колеса. Точно так само і на передніх колесах.
З заводу на передню частину рами встановлені обважнювачі: шість штук по дев'ять кг. Непогано, але, якщо додати ще 50 кг, курсова стійкість буде вище.
Дуже виручає можливість блокування заднього диференціала. Передній міст не блокується.
Слід сказати кілька слів про двигун: тут він трициліндровий km385bt, виробництва китайської компанії Laidong, що входить до складу Kama.
За необхідності на трактор можна встановити компресор і ресивер. Це дозволить встановити на трактор та причеп пневматичні гальма.
В ході підготовки цього матеріалу ми з'ясували, що є власниками трактора Foton Lovol FT 244, який поставлявся на ринок України під брендом ДТЗ. До речі, на оригіналі компресор входив до базової комплектації.
Коробка передач побудована за схемою 8*2. Для роботи такого діапазону передач достатньо.
Вал відбору потужності двошвидкісний: 540 і 1000 об/хв. Ми його використовуємо для приводу в дію подрібнювача гілок, часникокопача й дворядного картоплекопача.
Поломки трактора ДТЗ 244
У нас з ладу вийшов датчик тахометра, і це стало причиною зупинки лічильника мотогодин. Нині датчик вже замінили.
Лопнула трубка гідравліки, запаяли, схоже – заводський брак. Зовсім нещодавно замінили кермові наконечники, настав їхній час.
Минулої зими, коли були сильні морози, з чавунного блоку вилетіла алюмінієва запобіжна заглушка. Незрозуміло, це інженерна недоробка чи особливості роботи двигуна при низькій температурі.
Також зима негативно вплинула на кріпильні болти двигуна, минулої зими один порвало, змінювали. Ми думаємо, це через високі навантаження під час роботи з лопатою-відвалом.
На генераторі поміняли підшипники.
Останнім часом почала тріщати помпа. Подумуємо про заміну.
Про гідравлічну систему. Загалом ми задоволені роботою, лише вийшов з ладу манжет на гідророзподілювачі. Після ремонту і заміни на нерідний складно включається.
Акумулятор за час експлуатації не міняли жодного разу. Генератор слабкий, потрібного заряду не дає. Підзаряджаємо акумулятор зарядним пристроєм. Для роботи освітлювальних приладів генератора вистачає. Щодо світлотехніки, то не можемо сказати: у нічний час не працюємо, так що реальні висновки зробити не можемо.
Зате до роботи стартера немає ніяких питань. Двигун заводиться дуже швидко. Паливна система була налаштована з заводу, і ми регулювання не чіпали.
Кермове управління гідравлічне, дуже надійне, ми в нього не заглядали. Зараз думаємо над заміною масла.
Для кріплення причепа встановили цапфу.
Підіб'ємо підсумок. Трактор годний, можна купувати й користуватися. Конструкція ремонтопридатна, є велика спільнота на фермерських порталах, яка готова допомогти порадою. Двигун добре вивчений, і є стандартним в сегменті.
Більше інформації ви можете отримати з відео.