Монопідгортач. Продовжуємо випробування. Частина № 2.
У цій статті продовжимо розповідь про розробку монопідгортача, але спочатку згадаємо, про що йшла мова в першій статті "Монопідгортачі - саджаємо картоплю".
Раніше ми розглянули концепцію нового виробу. Конструкція розбірна, це полегшить транспортування і дозволить продавати серійний виріб у форматі кіт-набору.
Ми відмовилися від двигуна мотокоси і взяли за основу популярний двигун мотоблока. В трансмісії використали редуктор від вібраційного картоплекопача. Провели демонстраційні випробування з підгортання картоплі і розпушування міжрядь культиватором-розпушувачем.
На даний момент ми вже далеко відійшли від першоджерела, побаченого в відео на ютубі. Зараз можна із впевненістю говорити про новинку в сегменті легких мотоблоків.
Важко спрогнозувати, наскільки популярним буде монопідгортач, адже на це впливатиме ряд факторів: від вартості металу до стану економіки, від курсу долара до доступності китайської техніки для українців.
Очевидно, що важливий фактор популярності ‒ ціна. Нас уже почали запитувати, скільки коштує монопідгортач. Про це говорити ще рано. На даний момент ми проводимо різні випробування прототипу. Все фіксуємо на відео і ділимося результатами з вами, очікуючи на зворотній зв’язок. Поки що нам не подобається швидкість руху, будемо вносити зміни в конструкцію редуктора і вдосконалювати конструкцію.
Але ми впевнені, що монопідгортач ‒ це відсутня ланка у лінійці мінісільгосптехніки! Тому треба рухатися вперед.
Зараз уже зрозуміло, що монопідгортач може скласти реальну конкуренцію мотокультиваторам і легким мотоблокам. Щоб зрозуміти чому, давайте перерахуємо переваги новинки.
Одноколісне компонування в базовій комплектації забезпечує вільний прохід монопідгортача по міжряддях картоплі практично протягом усього періоду вегетації. Крім цього, малі габарити забезпечують можливість обробітку міжрядь більшості популярних овочевих культур: моркви, буряка, цибулі, часнику, кукурудзи. Такі можливості недоступні серійним мотоблокам, тому можна підвести підсумок і сказати, що монопідгортач дозволяє здійснювати обробку міжрядь в таких умовах, які недоступні більшості мотоблоків.
Монопідгортач має не лише компактні розміри при роботі, але й завдяки розбірній конструкції може транспортуватися в багажнику легкового автомобіля. Таким чином отримуємо пристрій з максимально простим процесом збирання/розбирання. Погодьтеся, для багатьох із нас це важливо.
Далі розумно провести паралель із саморобними підгортачами, побудованими на основі двигунів від мотокосарки чи бензопили. За запевненням власників подібних саморобок, потужності двигуна часто недостатньо. В нашому агрегаті застосований широко розповсюджений одноциліндровий мотоблочний двигун. Простий в обслуговуванні та ремонті, має широку область застосування. Заглядаючи в майбутнє, можна передбачити появу спеціальних перехідників, які дозволять підключати до монопідгортача подрібнювач гілок, дровокол, мотопомпу та інші агрегати.
Важливою перевагою є також широка область застосування. Установка на монопідгортач двох коліс-ґрунтозачепів перетворює його в повноцінний культиватор, який може використовуватися для одночасної обробки двох міжрядь, або навіть суцільної обробки.
На монопідгортач можна встановити подвійну зчіпку СЦ5 і два плоскорізи.
Рухаємось далі, замість моноколеса встановимо секцію фрези. Для початку знімаємо подвійну зчіпку і на її місце встановлюємо два бокових плоскорізи від секції культиватора. Вони будуть виконувати роль спрямовуючої і здійснювати додаткове розпушування. Далі демонтуємо вал з колесами і встановлюємо секцію фрези. На передню частину культиватора встановлюємо опорне колесо, воно допоможе в транспортуванні і розворотах (але можна його і не використовувати).
Чудово! Тепер у нас є можливість проводити глибоке розпушування міжрядь.
Наші підписники просили провести заміри монопідгортача ‒ виконуємо!
Габаритні розміри монопідгортача
- Ширина по двигуну ‒ 350 мм
- Ширина по рукоятках ‒ 450 мм
- Висота по ручках регулюється, средня ‒ 1000 мм
- Висота по двигуну ‒ 750 мм
- Довжина ‒ 1500 мм