Найпопулярніші типи мотоблоків | ТОП-5 моделей
Якщо зараз почати з нуля шукати мотоблок, то різноманітність моделей та модифікацій просто вражає. Тим не менше, багато моделей мають загальні характеристики та особливості конструкції. Тож у цій статті поговоримо про болі виробника і врахуємо інтереси покупців.
Оскільки існуючі класифікації не завжди мають чіткі рамки і частенько перетинаються, будемо використовувати визначення, що поєднують в собі особливості конструкції і вагу.
Нульовий клас. Мотоблоки вагою менше за 100 кг та двигуном потужністю менше, ніж 6 кінських сил. Це щось настільки слабке і малопотужне, що, крім поверхневого обробітку ґрунту, воно нічого зробити не зможе. Навісне до нього якщо і можна причепити, то це виглядатиме смішно. Тому у нас на сайті в описі скрізь зазначено: від 6 к. с. Таке варто купувати, тільки якщо ви точно розумієте, для чого воно вам потрібно. Так, люди з подібною технікою працюють і отримують результати, але це унікуми.
Перший клас. Ремінні мотоблоки, вага до 100 кг, потужність - від 6-ти кінських сил.
Це мотоблоки із двигуном, колінвал якого розташований перпендикулярно до
осі руху. Обертання від двигуна на редуктор передається за допомогою
ременя. Серед найвідоміших представників - мотоблоки “Нева” та “Вейма
900”. Але зараз кожен бренд серед представлених на ринку України, -
Форте, Кентавр або ДТЗ - пропонують свій варіант такого мотоблока.
Перевагою є проста конструкція та вільний доступ до шківів двигуна і
редуктора. Це дозволяє використовувати з мотоблоком косарку і в деяких
випадках - навіть вібраційну картоплекопалку. Очевидно, що власники
буквально вичавлюють все можливе, і навіть більше, з цих відносно легких
мотоблоків. Ускладнюють їх, оснащують більшими і важчими колесами і
працюють. Працюють на межі, але все ж таки працюють.
Другий клас. Мотоблоки з прямим приводом та вагою від 100 до 130 кг. Можливо, є й більш легкі або більш важкі моделі, сперечатися не будемо.
Мотоблоки мають вал відбору потужності діаметром 18 мм під шпонку. Модифікація від Вейма випускається зі шліцевим валом. Всередині цієї групи є цілий пласт техніки з різними характеристиками, і це, скоріш за все, погано, аніж добре. Для нас як виробника – погано через те, що немає стандарту. Але й для покупця теж погано: ану ж спробуй розберись у всіх маркетингових та функціональних перевагах. Якщо узагальнити, маємо два недоліки - немає стандарту і частина моделей дуже швидкі, навіть ті, які мають понижену передачу. При підборі навісного основні проблеми будуть з підбором косарки та картоплекопалки. Косарку можна встановити на вал відбору потужності і працювати на задній передачі. Або встановити наш кутовий редуктор і працювати на задній. Або використовувати ремінний перехідник для косарки та працювати у звичному напрямку. З картоплекопалкою схожа історія. Але ми вважаємо, що мотоблок для підбору механічного навісного складний. До речі, низку проблем можна вирішити встановленням ходозменшувача.
Третій клас: редукторні, прямий привід, поздовжній вал відбору потужності, вага - в межах від 215 до 230 кг. Це мотоблоки Мотор Січ і схожі за конструкцією.
Компонування цих двоколісних тракторів хоч і схоже на другу групу, але має набагато кращий функціонал. Коробка забезпечує більш широкий спектр швидкостей. У комплексі з вагою приблизно 200 кг це дозволяє комфортно виконувати різні роботи на полі. Це справді трактор на двох колесах. Але тут є кілька проблем. Завод “Мотор Січ” через війну, схоже, їх уже не випускає, на офіційному сайті позначка - "немає в наявності". У найкращі часи ціна не тішила. І за всієї функціональності вибір механізованого навісного був обмежений. Хоча, як це дивно, мотоблоки виробництва Білорусі та України мали несумісні вали відбору потужності. Схожу конструкцію мають італійські мотоблоки, і вони також несумісні. І це сумно. Висновок – специфічний, але функціональний мотоблок для поціновувачів.
Останній клас - так звані важкі мотоблоки. Їх можуть називати водяними чи водянками – це визначення за типом охолодження двигуна.
На основі їх редукторів виробляють гібриди з двигуном повітряного охолодження. Також ми на їх основі та під них виготовляємо кіт-набори для переробки мотоблока в трактор. Вага мотоблока - понад двісті кілограмів. На двигуні та редукторі є шківи, які зручно використовувати для приводу в дію навісного обладнання. На більшості моделей справа на редукторі є додатковий вал відбору потужності. Це єдиний мотоблок, у якого стандартизований причіпний вузол. Стандартизований причіпний вузол та конструкція, широкий діапазон передач, відносно велика вага дозволяють цьому мотоблоку виконувати всі необхідні роботи на городі та в полі. Для таких мотоблоків ми випускаємо майже все необхідне навісне обладнання. Повна локалізація виробництва в Китаї та довга історія випуску цієї моделі несприятливо позначається на загальній якості агрегату, є питання щодо двигуна, але це вже інша історія. У нас на сайті ви знайдете все, що потрібно для таких мотоблоків – і це великий плюс.
Отже, маємо чотири класи популярних в Україні мотоблоків: малопотужна техніка для поверхневої обробки, ремінні мотоблоки типу “Нева” з досить широкими можливостями, мотоблоки з прямим приводом та заднім валом відбору потужності, мотоблоки типу “Мотор Січ” та важкі мотоблоки. Вибір найкращого помічника, звісно, за вами, але можливості розкриття повноцінного функціоналу слід врахувати.