Огляд мототрактора "Файтер Т-16"
Цією статтею ми розпочинаємо серію матеріалів, присвячених мотоблокам та мінітракторам, які можна придбати на території України та країн СНД.
Враховуючи, що ми виготовляємо навісне обладнання для таких агрегатів, такий крок є розумним і логічним. Як перший, так би мовити, досвідчений зразок був обраний трактор, що постачається на територію України під торговою маркою «Файтер», модель Т-16.
"Файтер Т-16" - це заводський мототрактор. Давайте розберемося, чому заводський і чомусь мототрактор. Мототрактор, а не мінітрактор, тому що за своєю конструкцією агрегат ближче до мотоблоку, ніж до повноцінного трактора. Заводський – тому що багато власників мотоблоків самостійно переробляють мотоблок у трактор. Намагаємося пояснити суть питання. Багато власників важких мотоблоків, зіткнувшись зі складнощами при використанні деяких знарядь і великою витратою фізичних сил при управлінні, мотоблок переробляють у трактор. При виготовленні хтось робить всі комплектуючі сам, а багато хто користується готовими комплектами для переробки. Такі вироби ми називаємо кіт-наборами для переробки. У каталозі нашого сайту ви зможете вибрати оптимальний варіант кіт-набору, якщо необхідно. Окрім саморобних мототракторів, на ринку є моделі, виготовлені із деталей, випущених серійно на заводі. Країна походження всіх комплектуючих - Китай, в Україні відбувається складання.
Трактор збирається на рамі, до якої кріпляться решта вузлів: двигун, редуктор, передній міст, причіпний пристрій, гідравлічна система, рульова колонка і сидіння. Основна відмінність заводського мототрактора від виготовленого за допомогою кіт-набору для переробки мотоблоку – наявність гідравлічної системи керування навісним обладнанням та елементи облицювання двигуна. Це, на перший погляд, фактично відмінностей більше.
Мототрактор "Файтер Т-16", як і важкі мотоблоки, відноситься до тягового класу 0,2. Як ми пояснили вище, це пов'язано з використанням однакових вузлів, насамперед двигуна та коробки перемикання передач. При побіжному огляді складається позитивне враження. Рама та облицювання пофарбовані. Є всі необхідні світлові прилади, навіть ліхтар заднього ходу. Повертаючись до реальності, потрібно усвідомити, що перед вами той самий китайський мотоблок з низкою стандартних «хвороб» і недоробок.
На трактора встановлюються різні типи двигунів, але при виборі потрібно розуміти, що цифра 16 у маркуванні відношення до потужності мотора практично не має, зазвичай, у таких виробів фактична потужність менша і вона йому й не потрібна. Трактор важить 480 кг і чекати від нього великої тяги не доводиться, а він для цього і не призначений. По суті (ми говоримо це вже не вперше), це мотоблок на чотирьох колесах. Саме як мотоблок на чотирьох колесах його потрібно сприймати. З такого погляду це крок уперед на шляху еволюції мотоблоку та появи нового класу бюджетної техніки! Ну, якщо не появи, то відродження забутого класу.
Двигун має дуже просту конструкцію. Один горизонтально розташований циліндр. Паливний насос високого тиску з однією секцією, одна форсунка, два клапани. Все дуже просто. Коробка передач мотоблоку. Ось тут хочеться сфокусувати вашу увагу. На мотоблоці дуже «цікаво» реалізовано систему розблокування диференціалів. По-мотоблочному. Є важіль. Тягнеш - диференціал розблокований, відпускаєш - пружина повертає важіль у вихідне положення. Уявіть, ви нахиляєтеся, тягнете за важіль, крутите кермо… Піднімаєте очі, відпускаєте важіль і… треба все знову повторювати. Не дуже вдале рішення. При цьому ми розглядали інші моделі, таке рішення тільки на «Файтері». Ще одне конструкторське рішення, що потребує особливої уваги, це привід фрези. Фреза приводиться в дію за допомогою ланцюгової передачі окремо виведеного з редуктора валу.
На окрему увагу заслуговує розташування вихлопної труби. Вона виведена під двигун. Це забезпечує відведення вихлопних газів від водія, але таке розташування наражає на вихлопну трубу небезпеку пошкодження.
Кількість передач стандартна, як у мотоблока: три передачі вперед, одна назад та режим знижених передач. Зчеплення сухе дводискове, один струмок вільний, може бути використаний для приводу навісного устаткування.
Габаритні розміри мототракторів. Довжина 2100 мм. Ширина: 1120 мм. Висота 1300 мм. Колію можна регулювати – від 1100 до 1400 мм. Колія передніх коліс регулюється східчасто на балці. А колія задніх — плавно шляхом переміщення коліс по осі. Колісна формула трактора 4х2, іншого чекати не доводиться. Гальма барабанного типу, дорожній просвіт 240 мм. У стандартний комплект трактора входить грунтофреза.
Мототрактор «Файтер Т-16», як і інші трактори такої конструкції, дозволяє зручно використовувати різне навісне обладнання, застосування якого з мотоблоком щонайменше некомфортно. У числі цього навісного обладнання є: часникосаджалки, картоплесаджалки, картоплекопалки транспортерні та вібраційні, міжрядний культиватор та обприскувач.
Будемо раді побачити під матеріалом ваші побажання щодо статті та рекомендації для власників.