Підготовка важкого дизельного мотоблока до єксплуатації
Для того щоб мотоблок відпрацював покладений ресурс, після покупки потрібно правильно підготувати його до роботи.
1) Перевірте рівень масла в двигуні і коробці передач.
Для цього потрібно поставити мотоблок на рівну, горизонтальну поверхню. Рівень масла в двигуні перевіряється щупом, розташованим з правого боку двигуна біля заводного валу. Для точної перевірки рівня масла, дістаньте щуп протріть його насухо, і тільки після цього можна знову його занурити і подивитися рівень. Рівень масла повинен знаходиться між відмітками "мінімум" і "максимум".
Якщо рівень низький, обов'язково долийте масла. Також важливо дізнатися, масло якої марки залито в двигун, якщо це не можливо, краще його замінити. Для дизельного двигуна зазвичай використовується дизельне масло марки 15W-40, але маркування може змінюватися в залежності від температури навколишньої середи. Для коробки передач, рекомендується використовувати масло ТАД 17 або аналогічні за властивостями. У разі експлуатації мотоблока в холодну пору року необхідно застосовувати зимові або всесезонні трансмісійні масла.
2) Заповніть маслом масляну ванну повітряного фільтра.
На данних мотоблоках використовуються повітряні фільтри з масляною ванною. Для заповнення масляної ванни повітряного фільтра необхідно відкрутити гайку-баранчик кришки фільтра, витягти фільтруючий елемент, налити в піддон 100-150 мл. моторного масла (по позначці рівня на корпусі масляної ванни), встановити назад фільтруючий елемент разом з ущільнювальними гумками і кришку фільтра, закріпити її гайкою-баранчиком.
Заводити двигун без фільтра або олійної ванни не можна!
3) Перевірте рівень охолоджувальної рідини.
Обов'язково перевірте рівень тосола в радіаторі охолодження, перевірку бажано робити перед кожним запуском мотоблока. Зверніть увагу, якщо ви використовуєте в літню пору дистильовану воду, то перед настанням зимового періоду її необхідно обов'язково замінити на тосол або антифриз.
4) Відрегулюйте натяг приводного ременя.
Натяг приводного ременя має бути відповідним чином відрегульовано. Слабкий натяг призведе до зіскакування ременя і зниження вихідної потужності, а надмірний натяг - до швидкого зносу і розриву. Щоб натягнути або послабити ремені, необхідно: послабити гайки кріплення двигуна до рами, і, за допомогою регулювального болта, який знаходиться в передній частині рами, здійснити регулювання. Після того як натяг ременів відрегульовано, затягніть гайки кріплення двигуна. Правильний натяг визначається шляхом натискання на ремені пальцями. Величина прогину повинна складати 30 мм.
5) Відрегулюйте зчеплення.
Регулювання полягає в тому, що б розташування самого диска зчеплення до кошику зчеплення, було на однаковому і правильному відстані по всьому колу диска. Не рівномірне розташування, призводить до неповного контакту і зменшення сили тертя, що призводить до «пробуксовки» зчеплення, і нерівномірного зносу диска. Регулювальні гайки розташовані на задній стороні корзини зчеплення, з боку вичавного підшипника. Послаблюємо затяжку контргаек, які фіксують гайки регулювання положення розтискати скоби, і шляхом відкручування або закручування регулювальних гайок, виставляємо зазор між головкою і вижимним підшипником в розмірі 0,3-0,5 мм. Зазор перевіряємо мірними щупами.
Не забудьте змастити вижимний підшипник!
Некоректна настройка і погане мастило вичавного підшипника, може привести до швидкого зносу фрикційного диска або перегріву і виходу з ладу вичавного підшипника.
6) Відрегулюйте тяги управління мотоблоком.
Для зручності управління мотоблоком, встановіть ручки управління на зручну для вас висоту. Потім приступимо до налаштування включення зчеплення і гальма, так як тяжка включення гальма розташована на тязі включення зчеплення. Поставте важіль зчеплення в положення «Викл.», І встановіть довжину тяги так, щоб дві частини храповика злегка торкалися. У такому положенні рукоятки зчеплення налаштовуємо включення гальма. Підведіть гайкою пружинку, розташовану на тязі управління зчепленням, до прапорця з тяжкою гальма, так щоб вільний хід вилки включення гальма був мінімальним. Довжина тяг включення диференціалів, дросельної заслінки і передньої підставки, встановлюються під положення ручок управління мотоблоком.
7) Перевірте затяжку всіх кріпильних елементів.
При роботі дизельного мотоблока виникає вібрація, що може привести до ослаблення кріпильних елементів. Тому, всі гайки і контргайки повинні бути надійно зафіксовані.
8) Пройдіть обкатку.
Перед використанням нового мотоблока, що б він прослужив вам довго без позапланових ремонтів, необхідно пройти процес обкатки. У процесі обкатки, відбувається приробіток всіх робочих вузлів. Умови і час обкатки наведені в таблиці.
За нульове навантаження приймаємо холостий хід, без будь-яких навантажень на двигун, обороти двигуна бажано тримати трохи нижче середніх. Деякі власники встановлюють мотоблок на опори, щоб підняти колеса над землею, і в такому положенні мотоблок працює по 15-20 хвилин на кожній передачі. Замість обкатки на опорах, можна приєднати до мотоблока причіп, і їздити, дотримуючись часу на кожній передачі, спершу з порожнім причепом (що буде відповідати нульовому навантаженню) поступово завантажуючи його якимось вантажем. В цьому випадку обкатка пройде з користю. Головне не перегрівати і не перевантажувати двигун, робіть перерви в роботі перед переходом на вищу передачу.
Після обкатки проведіть техобслуговування і огляд мотоблока, замініть змазуючі рідини. Заміна масла після обкатки обов'язкова, так як в ньому з'являється металевий пил, від притирання робочих елементів двигуна і коробки передач.
Технічний огляд і ремонт (через кожні 1500-2000 годин роботи).
УВАГА! Перед початком використання ретельно вивчіть інструкцію з експлуатації і техніки безпеки!