Редукторний ходозменшувач для мотоблока
З моменту першої презентації редукторного ходозменшувача в листопаді 2016 року пройшов рік. За цей час накопичено досвід експлуатації виробу в реальних умовах, виявлено особливості установки, проявили себе вузли, схильні до зносу.
У статті ми розповімо про ходозменшувач з урахуванням отриманої інформації.
Потреба в ходозменшувачі виникла на ринку мінісільгосптехніки практично в той момент, коли почалися перші продажі мотоблоків з двигунами повітряного охолодження. Ці мотоблоки мають, крім задньої, всього дві швидкості, і навіть на першій з них мотоблок рухається занадто швидко для виконання повільних робіт. Причина - проектування таких мотоблоків для фрезерування грунту, що вимагає відносно високих обертів на робочої осі.
Вирішити цю проблему допомагає ходозменшувач. Він призначений для зниження робочої швидкості руху мотоблока в усьому діапазоні швидкостей, передбачених виробником. Його можна встановлювати на легкі і середні мотоблоки в разі необхідності виконання сільськогосподарських операцій на швидкостях, які нижче робочих швидкостей агрегату, наприклад оранка, прополка, посів і ін.
Виріб можна встановити на мотоблоки з двигунами, що мають шліци 6 × 21 × 25 на хвостовику колінчастого вала і вісім кріпильних отворів М8 на приєднувальних площині корпусу.
Для установки на мотоблоки інших моделей необхідно додатково допрацьовувати виріб, що краще робити в спеціалізованій майстерні.
Область застосування ходозменшувача широка. Він знадобиться при посадці і посіві, обробці сходів, прополюванні, підгортання, обприскуванні. Тобто тих роботах, коли від мотоблока потрібно рух на низькій швидкості. Не варто забувати, що знижена швидкість, забезпечена ходозменшувачем, позитивно позначається на тяговій потужності мотоблока. До переваг даного пристрою також потрібно віднести наявність прямої передачі, що виключає необхідність демонтажу вироби для руху на стандартних швидкостях.
Конструктивно ходозменшувач виконаний у вигляді двоступеневої коробки передач. Його встановлюють між двигуном і коробкою передач мотоблока. Перемикання між передачами здійснюють за допомогою перемикача. Перша передача - «швидко», з передавальним відношенням u = 1, забезпечує роботу мотоблока на режимі номінальних оборотів. Друга передача - «повільно», з передавальним відношенням u = 2,1, забезпечує роботу мотоблока на режимі знижених оборотів. Між передачами передбачено нейтральне положення - «вимкнений». У цьому положенні ходозменшувач «роз'єднує» двигун і коробку передач мотоблока і обороти двигуна не передаються на коробку передач.
При роботі потрібно враховувати, що одночасно зі зміною частоти обертання валу з колесами пропорційно змінюється частота обертання валу відбору потужності.
Ходозменшувач - складний механічний пристрій. При експлуатації з високими навантаженнями ряд вузлів схильний до зносу. Так було помічено зношування бобишек на вилці перемикання положення зубчастого вінця. Проблема була усунена шляхом установки знімних бобишек, які легко замінити. Крім цього, корпус ходозменшувача допрацювали шляхом установки обмежувача положення важеля перемикання режимів. Цей крок допоміг зняти вплив пружини важеля на вилку з бобишками, які піддавалися тертю, що призводило до їх підвищеного зносу. Пам'ятайте, що у ходозменшувача, як і у будь-якого іншого механізму, при тривалих інтенсивних навантаженнях можуть виходити з ладу деякі вузли, але будь-який з них піддається ремонту або заміні.
Редукторний ходозменшувач стане корисним доповненням для вашого мотоблока - додасть йому універсальності і практичності!