Ремонт редуктора мотоблока "Нева" частина 2
У сьогоднішній статті пропонуємо другу частину відео про ремонт редуктора мотоблока «Нева» в якому, як і обіцяли, виготовимо деталі, які зносилися, за допомогою зубонарізного верстата ЗФ-01 в умовах нашого виробництва.
В даний момент оператор верстата проводить заміну фрез і шестерень гітари ділення під розмір потрібної нам шестерні редуктора мотоблока. Під її внутрішній розмір підібране оправлення. Обов'язково перевіримо биття, яке варіюється в межах норми.
Попередньо токарем була підготовлена заготовка під шестерню, яку надійно закріплюємо на оправці, підтискаємо центром. Фрезеруємо шестерню за один прохід. У звичайних промислових умовах на оправці знаходиться одночасно кілька заготовок і в залежності від розмірів шестерень кількість проходів фрези може змінюватися. Фрезерування шестерень передбачає багату циркуляцію масла при нарізці зубів. Наступним етапом створення шестерень є виготовлення внутрішніх шліців на довбальному верстаті. Пройшовши термообробку шестерня перевіряємо на твердомірі і замінюємо нею зношену в редукторі.
Починаємо збірку. Промащуємо площину однієї з половин редуктора герметиком, укладаємо прокладку, закриваємо редуктор. Як Ви могли вже бачити в першій частині відео, внутрішній устрій редуктора настільки простий, що розібрати і зібрати його не буде складним, тому вдаватися в подробиці ми не стали. Закриваючи корпус, виставляємо шестерні первинного і проміжного валів для зручності з'єднуємо їх з вилкою включення передач. У кришки підшипників валів вставляємо нові сальники і прикручуємо їх на зібраний корпус. При складанні використовуємо вже нові металовироби натомість зношеним. Обтягуємо всі болти на кришках підшипників і корпусі, з'єднуємо його з рамою. Це легко зробити, оскільки на рамі передбачені отвори, які служать направляючими. Закріплюємо редуктор за допомогою чотирьох болтів. Приєднуємо крила до рами. Одягаємо колеса на півосі, при необхідності перевертаємо мотоблок. Спочатку на цьому мотоблоці стояли подовжувальні трубки піввісь, ми від них позбулися, зменшивши тим самим колісну базу мотоблока. Прикручуємо причіпний вузол, який служить також кріпленням для керма. Приєднуємо кермо, який в процесі експлуатації був перероблений нашими фахівцями для зручності управління і можливості тримати зчеплення входячи в поворот.
На етапі установки і підключення двигуна ми приєднуємо мотоблок до адаптера для того, що б він стояв прямо. Двигун кріпиться чотирма болтами до рами, в якій дозволяють провести настройку співвісності шківів приводу до редуктора. На вал редуктора одягаємо шків, не забувши вставити шпонку в шпонковий паз. Фіксуємо його стопорним кільцем. Одягаємо ремінь, прикручуємо кронштейн кріплення троса газу.
На завершальному етапі заливаємо в редуктор трансмісійне масло в верхній заливний отвір, використавши воронку. Старий зламаний важіль з фіксатором швидкостей ми замінили на новий, виготовлений нами. Заводимо двигун мотоблока і виробляємо пробний виїзд на всіх швидкостях, які працюють тепер відмінно і можна сказати, що ремонт пройшов успішно. Як бачите, система зчеплення спрощена максимально. Тепер що б передати обертання на редуктор, потрібно лише натягнути ремінь натяжним роликом підключеним до важеля на кермі.