Триточкова навіска для мототрактора / Переваги та недоліки / Виробництво "KRUCHKOV", Україна
Вітаємо, любі читачі! Сьогодні ми продовжимо знайомити вас із тракторною тематикою. Нагадаємо, що минулого разу ми зробили огляд мототрактора “Козак Полтавський”. А нині розповімо про техніку, виготовлену серійно: так званий мототрактор або мототрактор із гідравлікою.
Приставка мото- використовується тому, що виготовлений він фактично з важкого мотоблоку або на його базі. Варто сказати, що рамна конструкція та одноциліндровий двигун у тракторах використовувалися в далекому минулому. Проте, головною метою конструкторів і маркетологів було представити максимально доступну техніку на чотирьох колесах. І тому вузли від мотоблока - цілком доречне рішення, зважаючи на доступність і відносну дешевизну.
У результаті всіх цих досліджень на трактор перекочував одноточковий причіпний вузол. У процесі еволюції та своєрідного розвитку цей клас тракторів зростав у розмірах, і ширина колії збільшилася з позначки 800 мм до 1200 мм. Так, трактор став ширшим і тепер теоретично може працювати з більш габаритним навісним обладнанням, розробленим для мінітрактора.
Розуміючи потреби власників мототракторів, ми почали розробки триточкової навісної системи. Перша версія була розроблена для мототрактора Скаут Т-25 у 2016 році. Потім був варіант для трактора Скаут Т-18. Це були перші передсерійні варіанти, і в таких виконаннях навісне вже не випускається.
У процесі пошуку універсального рішення ми дійшли до версії триточкової навісної системи для мототрактора, яка має артикул СЦ37 та приставку в назві “універсальна”. Універсальність досягнута завдяки тому, що основа системи встановлюється на корпус редуктора мототрактора, який має стандартні параметри для більшості представників цього класу.
А тепер можемо розглянути переваги та недоліки цього виробу.
Почнемо з переваг.
- Покращені тягові характеристики. Використання триточкової навісної системи сприяє підвищенню тягових можливостей. Справа в тому, що просторовий каркас, елементи якого з'єднані рухомо, при підвищенні навантаження тисне на задню вісь і підвищує зчеплення. Фактично навіска працює, як додаткові обтяжувачі.
- Широкий діапазон налаштувань. Це ще одна особливість цієї конструкції. Причіпний вузол типу “коробочка” більш-менш справляється з покладеними на нього вимогами на мотоблоці з шириною колії 700 мм. На тракторі, що має ширину колії 1200 мм, резонно використовується ширше навісне обладнання і тому одноточкове кріплення не забезпечує необхідну жорсткість. У той час як просторовий каркас із кріпленнями в трьох точках забезпечує необхідну жорсткість, а також дозволяє здійснювати точне налаштування положення знарядь.
- Поширене навісне обладнання. Після встановлення триточкової навісної системи у власника з'являється можливість використовувати навісне обладнання для мінітрактора. Врахуйте тільки, що це обладнання, яке не вимагає високих тягових характеристик. Це можуть бути сівалки, культиватори, граблі тощо.
- Універсальна конструкція, яка може бути адаптована до різних моделей тракторів. Якщо перші три пункти були спільними для всього сімейства триточкових навісних систем, то це стосується вже саме цього виробу. Навіска кріпиться до редуктора чи інакше до заднього мосту трактора. При виготовленні цього вузла китайці дотримуються стандартів. Зазвичай застосовують чотири або п'ять болтів, відстань між якими по горизонталі - 107 мм, а по вертикалі - 170 мм.
Однак, перед покупкою варто врахувати й деякі недоліки.
- Індивідуальні особливості конструкції кожного трактора. В результаті потрібна адаптація. Наприклад, у деяких тракторів необхідно змістити кріплення щитків коліс або перенести елементи гідравлічної системи. У ряду моделей, якщо хід штока поршня менший за 140 мм, потрібно придбати гідроциліндр із ходом 140-160 мм. Також для повноцінної роботи з важчим навісним обладнанням на трактор необхідно встановити додаткові обтяжувачі.
- Для встановлення навісної системи знадобиться демонтувати редуктор приводу фрези. Оскільки зазвичай фрезерують один раз на рік або сезон, то логічно дійти невтішного висновку, що раз на рік необхідно демонтувати навісну систему і встановлювати фрезу.
- Дорожче навісне обладнання. При переході на триточкову навісну систему буде потрібен інший тип навісного обладнання, яке зазвичай складніше і дорожче. Слід зазначити, що ці недоліки є досить умовними. Їх швидше можна назвати особливостями експлуатації класу техніки, що знаходиться між важким мотоблоком та мінітрактором. Так чи інакше власник мототрактора буде змушений вибирати між використанням та адаптацією мотоблочного навісного обладнання, орієнтуватися на мінітракторне або балансувати між цими варіантами.
У будь-якому випадку ми запрошуємо вас на наш сайт, де ви зможете переглянути картки товару навісної системи, відео та отримати ще більше корисної інформації. Тож не зволікайте й замовляйте потрібну модель мототрактора вже сьогодні.