Тюнінг мотоблока. Кращі ідеї
Сьогодні ми поговоримо про мотоблоки. Цей вид техніки здобув славу надзвичайно корисних помічників в приватних господарствах.
А ще дав можливість талановитим винахідникам-раціоналізаторам втілювати в життя найсміливіші свої експерименти в області апгрейда своїх двоколісних двигунів.
І для об'єктивності давайте не будемо згадувати про кращий варіант модернізації мотоблока — перероблені його в трактор. Просто приймемо це як само собою зрозумілу істину. Уже на першому місяці використання мотоблока у майстерних господарів з'являється бажання що-небудь в ньому підколупнути, щоб покращити й зробити не як у всіх. Дуже часто доопрацювання стосуються електрообладнання мотоблока.
Серед лідерів — приладова панель. Саме прилади на ній дають більше інформації фермеру щодо кількості мотогодин, температурі охолоджувальної рідини, заряді акумулятора, рівні палива та інших важливих для роботи даних.
Якщо ви купили мотоблок у початковій комплектації, після декількох десятків обертів ручки запуску, задумаєтеся про встановлення стартера. У цій справі є дві дороги:
- Купити готовий, якщо такий поставляється.
- Пристосувати автомобільний, проточив маховик і посадив на нього зубчастий вінець.
Останній варіант часозатратний, але цікавий. Ну і, звичайно ж, генератор. Його також часто встановлюють, щоб заряджати акумулятор і мати можливість доукомплектувати техніку фарами. Ця доробка стане особливо корисною, якщо, скажімо, ви затрималися на ділянці допізна. Ще один важливий напрямок тюнінгу — поліпшення ходових якостей мотоблока як при русі по ґрунтових дорогах, так і під час роботи. Під час оранки, посадки або посіву, догляду за культурами на допомогу приходять металеві ґрунтозачепи. Але перевезення вантажів по горбах, купинах і бруду вимагає більш радикальних рішень. Таких, як встановлення додаткової пари коліс.
Мотоблок на спарках мало придатний для роботи в полі, але відмінно долає перешкоди, тримає дорогу, не боїться глини, глибоких калюж і мокрої трави. Наступний щабель тюнінгу мотоблока під бездоріжжя — встановлення гусениць. Так звані траки можна використовувати й для їзди з причепом в ліс, і для подолання заметів, і для роботи на землі. Адже всім відомо, що гусенична техніка, маючи більшу площу контакту з ґрунтом, ніж колесо, менше впливає на ґрунт.
Багатьом власникам двоколісних тракторів допоміг ходозменшувач. Він і займає наступну сходинку нашої вибірки. На ринку існує кілька десятків видів таких виробів. Але дуже багато і саморобних. Дуже часто — ланцюгових. Це — механізми, що складаються з ланцюгів і зірок різного розміру, покликані зменшити швидкість руху мотоблока для більш точної та комфортної роботи.Більш досконалі й складні пристрої цієї групи — шестерні зменшувачі ходу, що встановлюються між редуктором і двигуном, і є, по суті, роздавальною коробкою. Надзвичайно корисний виріб, що заслуговує, напевно, стати топовим.
Рухаємося далі. Наступне раціоналізаторське рішення для мотоблочной техніки й тракторів на її базі стосується вихлопу. Як правило, вихлопна система мотоблочного силового агрегату влаштована таким чином, що його господареві доводиться всіма своїми легкими відчути п'янкий смак чадного газу.
Ще однією причиною, за якою майстри вирішують змінити глушник, є, звичайно ж, нестерпний гуркіт дизельного серця мотоблока. Тому вихлопні або вдосконалюють і підіймають вище над головою, або закручують під низ мотоблока, ближче до рами або бамперу. Нерідко ставляться автомобільні або саморобні банки, що втихомирюють рев двигуна і дозволяють не так втомлюватися після тривалої роботи.
Трактори найчастіше купують ті, у кого угіддя досить великі. А для маленького городу вистачає і мотоблока. Це ж означає, що проходи з ним від краю до краю короткі, так що слід здійснювати велику кількість маневрів.
Маневрувати з мотоблоком-воздушкою в руках найлегше за умови наявності напівдиференціалів заводського виробництва або саморобних. Їх ще називають просто диференціалами, півосями й т.д. З принципом функціонування таких корисних штук розбереться кожен, хто знайомий із принципом роботи автомобільного диференціала. При розвороті мотоблока на заводських глухих півосях одне колесо потрібно підтягувати до себе проти його руху. Це тягне велике навантаження на руки. Диференціали розв'язують цю проблему повністю.
Наостанок ми розповімо про незвичайний трактор від одного відомого бренду. Техніка надає, мабуть, найкращий огляд для водія, має кращі ходові характеристики серед подібних. Трактор відмінно підійде для використання навісного обладнання, що підключається спереду. Це може бути для лісництва, роторний снігоприбирач або косарка. Саме тому, що всі операції будуть відбуватися безпосередньо під ногами у фермера.
На сьогодні — все. Сподіваємося, інформація була корисною, і ви почерпнули для себе те, що зможете використовувати для роботи.